حمل اثاثيه منزل اصفهان به قزوين حمل اثاثيه منزل اصفهان قزوين
حمل اثاثيه منزل اصفهان به قزوين
حمل اثاثيه منزل اصفهان به قزوين
جامعه حمل و نقل كانتينري جاده اي به طور مداوم در تلاش است تا حمل و نقل را ساده كند و هزينه ها و در نتيجه قيمت ها را كاهش دهد. با شروع ارائه خدمات رفت و برگشت در ابتداي كانتينرسازي، شركت هاي حمل و نقل به تدريج خدمات ديگري را توسعه دادند كه هدف همه آنها كاهش مسافت طي شده توسط هر كانتينر حمل شده بود. اين شامل الگوهاي سازماني زير است. اول، رفت و برگشت (RT). براي جريانهاي وارداتي، كانتينر از كشتي تخليه ميشود و پر به تحويل گيرنده ميرسد، پر نشده و دوباره خالي به انباري در بندري ميشود كه در آن تخليه شده است. برعكس، براي جريان هاي صادراتي، كانتينر خالي از يك انبار در بندر بارگيري گرفته مي شود. بنابراين نيمي از سفر داخلي با يك كانتينر خالي انجام مي شود. دوم، يك طرفه (OW). اين با حمل و نقل RT تفاوت دارد زيرا يك انبار داخلي (در داخل سرزمين) به عنوان يك مركز از جايي كه كانتينر خالي گرفته شده و به آنجا بازگردانده مي شود عمل مي كند. بنابراين فواصل تحت پوشش كانتينرهاي خالي كمتر از حمل و نقل RT است زيرا فاصله بين مشتري و انبار كوتاهتر از فاصله بين مشتري و بندر است (در غير اين صورت حمل و نقل OW توجيه نخواهد شد. سوم، چرخش بار. پس از اينكه كانتينر در طول سفر واردات پر به مشتري برده شد، خالي به مشتري صادراتي برده ميشود، دوباره پر ميشود و پر به بندر يا بندر داخلي بازگردانده ميشود.چهارم، RT double 200. اين فقط براي ظروف 20 فوتي امكان پذير است كه به اندازه كافي سبك هستند تا وزن دو كانتينر 20 فوتي از حداكثر وزن مجاز بارگذاري شده تجاوز نكند. شكل 1 فقط وضعيتي را نشان مي دهد كه در آن دو كانتينر بارگيري يا تخليه مي شوند شركت هاي حمل و نقل با توجه به سازمان هاي مختلف حمل و نقل كانتينري جاده اي، نرخ هاي متفاوتي را دريافت مي كنند. نرخ بار در واحد مسافت توسط RT تقريباً 75٪ از نرخي است كه توسط OW شارژ مي شود. بنابراين، در موردي كه انبار خالي كانتينر فقط در كنار مشتري باشد، براي جريان هاي وارداتي، هزينه حمل و نقل RT 1.5 برابر بيشتر از حمل و نقل OW است.
بسته بندي اثاثيه منزل در اصفهان كاميون حمل اثاثيه منزل در اصفهان
بسته بندي اثاثيه منزل در اصفهان
بسته بندي اثاثيه منزل در اصفهان
اين تفاوت با تمايل شركت هاي حمل و نقل براي حمل و نقل RT توضيح داده مي شود زيرا آنها براي سفر برگشت پول مي گيرند، در حالي كه حمل و نقل OW آنها را ملزم مي كند تا باري را براي سفر برگشت پيدا كنند.در مورد OW، اين عدم قطعيت در مقايسه با حمل و نقل RT منجر به نرخ حمل بار در هر كيلومتر بالاتر مي شود. نرخ در واحد مسافت با چرخش محموله با همان نرخ در هر كيلومتر محاسبه مي شود كه در OW محاسبه مي شود. با اين حال، با دور زدن تماس يك انبار داخلي، هزينه چرخش محموله هميشه كمتر از هزينه دو حمل و نقل OW است. در نهايت، براي RT double 200، قيمت هر كانتينري كه براي حمل و نقل يا خطوط حمل و نقل شارژ ميشود، بسيار كمتر از قيمت RT با تنها يك كانتينر است. بيشتر حمل و نقل تركيبي شامل استراتژي OW است (شكل 2). علاوه بر اين، پايانههاي داخلي كه در آن خطوط كشتيراني انبار كانتينري خالي را فراهم نكردهاند، جذب ترافيك را دشوار ميكنند. براي جريان هاي وارداتي، كانتينر با سايرين گروه بندي مي شود تا با يك حالت حجم بالا (قطار، بارج) از بندر تخليه به پايانه حمل و نقل تركيبي حمل شود. قبل از اينكه خالي به همان پايانه حمل و نقل تركيبي بازگردانده شود، كانتينر پر به گيرنده تحويل داده ميشود و در آنجا پر ميشود بدون اينكه از شاسي كاميون خارج شود. براي جريان هاي صادراتي، همان رويه ها به ترتيب معكوس انجام مي شود. چرخش بار و استفاده از كاميونهاي كانتينري دوبل در مورد حملونقل جادهاي از اين نوع به يا از پايانههاي داخلي مانند حملونقل جادهاي طولانيمدت بين بندر دريايي و مشتري سودمند نيست. مزاياي ساده سازي در مورد مسافت هاي كوتاه كمتر از مسافت هاي طولاني است. انحرافي كه براي چرخش بار ضروري است در مورد مسافت طولاني ممكن است ناچيز باشد، اما براي مسافت كوتاه ممكن است ترجيح داده شود كه دوباره از انبار داخلي عبور كنيد. هنگامي كه از يك كاميون كانتينري دوتايي براي خدمات رساني به دو مشتري مختلف استفاده مي شود، همين امر صدق مي كند. در نتيجه، بيشتر حمل و نقل جاده اي به و از بنادر شامل سفرهاي برگشت با يك كانتينر در يك زمان است.